پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4253
-
الف
+

اختصاصی: به دنیا از دریچه صلح می‌نگرم

به بهانه پخش سریال «آرایشگاه زیبا» شبکه آی‌فیلم با فاطمه معتمدآرا به گفت‌وگو نشسته است.

از آن دست بازیگرانی است که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هنر و هنرمند بودن را آموخت و با پشتکار و تلاش مثال زدنی خودش را به تئاتر، سینما و تلویزیون اثبات کرد.

فاطمه معتمد آریا از جمله بانوان موفق در عرصه بازیگری است و گواه این مدعا کارنامه درخشان او با نقش های متفاوت و خیره کننده است.

خودش معتقد است بازی در سریال تلوزیونی «آرایشگاه زیبا»  نقطه عطفی در کارنامه کاری او و آشنایی از جنس مهر با انبوه مخاطبان تلویزیونی بوده است.  به بهانه پخش این مجموعه خاطره انگیز از شبکه آی فیلم با او به گفت و گو نشسته ایم که دعوت می کنیم  ما را همراهی کنید..

مجموعه تلویزیونی آرایشگاه زیبا در زمان پخش پر بیننده ترین سریال آن روزها بود و هنوز هم مخاطبان تلوزیونی داستان های پسر عذب آرایشگر را با همان ولع سال های گذشته پیگیری می کنند. بازی در این مجمموعه اولین حضور شما در قاب تلویزیون بود و طبیعتا برای شما هم همراه با خاطرات مهمی بوده و هست..

بله..مهم ترین خاطره من ارتباط عجیب و عمیق مردم با این سریال بود. من پیش از این هم در مجموعه های عروسکی تلویزیونی کار کرده بودم اما نه به عنوان یک بازیگر بلکه به عنوان یک عروسک گردان که مردم تصویری از او نمی دیدند. اما در این سریال به عنوان یک بازیگر مقابل چشمان مردم قرار گرفتم و جالب بود که هر کجا می رفتم با من همدردی می کردند و می گفتند خدا با اون مادر شوهر بهت صبر بده ..(می خندد) بازی در این سریال در کنار دوستان صمیمی و قدیمی برای من موهبتی بود که طعم شیرین آن هنوز همراه من است.

 

اتفاقا مخاطب تلوزیونی هم خاطرات شیرینی از حضور شما در مجموعه هایی از این دست دارد. کارهایی مثل "زیر تیغ" و یا  سریال "سرآشپز". این روزها اگر پیشنهاد بازی در یک سریال تلویزیونی داشته باشید می پذیرید؟

 بی‌نهایت به کار در تلویزیون مشتاقم؛ چون مخاطب کثیری دارد که دوست دارم آنها را نگه دارم ودوست دارم برای مردم کار کنم. من همیشه از ارتباط تلوزیونی با مردم انرژی های خوبی گرفته ام. اتفاقا یک پیشنهاد تلویزیونی  داشتم که به دلیل دور بودن از سلیقه کاری ام بازی در آن میسر نشد اما از پیشنهادات خوب به شدت استقبال می کنم.

 

ابتدای حرف هایمان به سابقه حضور در کارهای عروسکی و کودک و نوجوان اشاره کردید. تیم سه نفره شما و آقای طهماسب و جبلی خاطرات مهمی برای نسل ما رقم زده است اما سوال اینجاست که برای بچه های امروز و در فضای کارهای کودک امروزه هم علاقه ای به کار کردن دارید؟

خب باید بگویم به تازگی از یک کار در زمینه کودک و نوجوان فارغ شده ام که تا چند وقت دیگر خبرهای آن منتشر می شود. من همیشه درگیر کارهای کودکان بودم چه در جشنواره های عروسکی و چه در برنامه هایی از این دست که شاید کمتر دیده شده است . متاسفانه  کار خوب و کار کودک در سینما با کار تجاری و مضحکه اشتباه گرفته شده است. تیم ما که تلاش کرد در حوزه کار کودک فرهنگسازی کند هم کمتر فعال است که به دلیل شرایط خاص این حوزه است. اما برنامه هایی برای آینده داریم که امیدوارم محقق شود و خودم از همه مشتاق ترم.به هرحال من با کار تئاتر و فعالیت های عروسکی از کانون پرورش فکری کودک و نوجوان شروع کردم و هنوز هم از علاقمندان این حوزه هستم.

 

در سال‌های اخیر حضور پررنگی در آثار مرتبط به جنگ داشته اید، از حضور در جشنواره های دانش آموزی در مناطق جنگی تا بازی در فیلم هایی با مضمون جنگ و چه این روزها که در یک تئاتر بازی می کنید آن هم با موضوع بازماندگان از جنگ...

 البته تعلق خاطری به جنگ ندارم. یک ادای دین است. یک کوله‌ای بر دوشم هست از سنگینی مخاطرات جنگ و پلیدی جنگ که شاید لازم است شکل دیگری از آن را نشان دهم. من از شروع جنگ در تلویزیون تله تئاتری با موضوع جنگ بازی کردم و تا امروز که آخرین کارم روی را صحنه بازی می‌کنم، همه درباره پیامدهای جنگ است که بر مردم بی‌پناه تحمیل می‌شود.نمایشی که به آن اشاره کردید یعنی «خنکای ختم خاطره» تاریخ مصرف ندارد و می‌تواندحرف هایی از جنس جنگ در همه جای دنیا باشد و تأثیرات مخرب آن بر زندگی مردم را نشان دهد. جنگ پیامد خوشایندی ندارد و می‌تواند هر کسی در دنیا با نمایش همذات پنداری کند. اما در مورد جشنواره های دانش آموزی دفاع مقدس که پرسیدید نگاه شخصی من با جهان همراه با صلح  است و کارهایی که با موضوع جنگ بازی کرده‌ام، ترویج صلح است. این جشنواره دانش آموزی نیز توسط کسانی برگزار شده بود که در جنگ حضور داشتند و بعد از جنگ آسیب دیدند و جانباز هستند و اکنون در حوزه صلح فعالیت می‌کنند. چون درباره صلح و به خصوص دانش آموزان کار می‌کنند، چیزی است که من قلباً احساس آرامش می‌کنم و به من از نظر روحی کمک می‌کند. پس وظیفه خود می دانم به این دوستان تا حد توان یاری برسانم.

 

به روزهای برگزاری جشنواره فیلم فجر نزدیک می شویم امسال در جشنواره حضور دارید؟

سال گذشته در فیلمی بازی کردم با نام «بنفشه آفریقایی» به کارگردانی خانم مونا زندی حقیقی که شنیدم در جشنواره پذیرفته شده است.برای من کار متفاوتی بود با یک داستان شیرین. امیدوارم در جشنواره مطلوب مخاطبان سینمایی قرار بگیرد.

گفت‌وگو: غزل نهانی

نظر شما
ارسال نظر